American Burger (2014)

Monsters of FilmAmerican BurgerPlötsligt händer det. Du ser en film som ändrar förutsättningarna för hur du ser på film. Du ser en film som ändrar referensramarna, som flyttar gränserna, som är extrem. Igår såg jag en sådan film och det måste få konsekvenser.

Härmed inför jag ett nytt betyg i min betygsskala. Betyget noll! Det blir alltså inte sämre än så här. Det är tråkigt att behöva införa ett nytt betygssteg på den dåliga sidan. En dålig film är ju liksom en dålig film och många dåliga filmer kan man klumpa ihop under samma betyg. Men, som sagt, när den verklighet som du trodde dig känna förändras så i grunden så måste det få följder.

Filmen, eller styggelsen, kallas American Burger och jag såg den som en del av den annars väldigt trevliga festivalen Monsters of Film. Litet tråkigt att avsluta med ett bottennapp men så är det ibland.

American Burger är bajs, skit, träck, avföring, och mer än så tänker jag inte skriva. Jag vet, tråkigt för alla som vill ha en mustig sågning men ett helt nytt betyg säger mer än tusen ord tänkte jag. Dessutom så postade Fiffi imorse en svavelosande sågning av en annan film så det är bara att klicka er vidare dit om ni är sugna på litet brum brum från motorsågen.

betyg_tombetyg_tombetyg_tombetyg_tombetyg_tomsep

Även Fiffis filmtajm och Filmparadiset har lidit sig igenom den här så kallade filmen.

Om Jojjenito
And all that is good is nasty

11 Responses to American Burger (2014)

  1. Fiffi says:

    Oj oj.

    Ett nytt betyg säger definitivt mer än tusen ord vare sig det är åt toppenhållet eller som här, det motsatta.

    (Min recension av denna film kommer imorgon em)

    • Jojjenito says:

      Ser (eller snarare såg) fram emot din recension. Ska bli intressant att se vad som hindrar dig att dela ut det sämsta betyget… eller varför inte som jag hitta på ett nytt betyg. 😉

  2. Henke says:

    Hihi, han skrev bajs.

  3. Sofia says:

    Jag är mest imponerad att du hittills aldrig sett en film som skulle resultera i ett icke-betyg. Du har bra urval eller är väldigt förlåtande 🙂

    • Jojjenito says:

      Jag tror jag är lite som Jimmy, jag är ganska förlåtande. Fast det är klart att jag verkligen har avskytt filmer tidigare och då har det blivit en etta. Den här gången, ja, då blev det ett icke-betyg. Jag kollade in ditt Betyg Ovärdig (överkryssad stjärna) och du har 16 st! Imponerande. Men om man ser filmer som Sharknado så… Jag tror nog att jag även väljer bort fler potentiella icke-betyg-filmer än vad du (och Filmitch!) gör.

  4. filmitch says:

    Nu vaknade jag till borta i Värmland – det här verkar vara en film för mig 🙂

    • Jojjenito says:

      God morgon! Sent ska självplågaren vakna. 😉

      Det här kan mycket väl vara en film för dig. Det skulle dessutom inte förvåna mig om den är inspelad just i Värmland.

  5. Pingback: AMERICAN BURGER

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.