Tema: Decennier – Sammanfattning

decades”Det är fredag och det betyder som vanligt Tema: Decennier. Mina decennie-spanarkompisar Henke och Christian söker igenom decennierna efter filmer som de har missat…”

Så inledde jag ett inlägg för ett tag sen. Nu, efter flera år (!),  är decennie-temat slut och jag sammanfattar hela härligheten genom att skapa en speciell sida för Tema: Decennier. Jag listar alla filmer jag har sett med betyg och länkar till mina recensioner. Dessutom utser jag den bästa och den sämsta filmen bland de 36 filmer som jag skrev om. Här hittar ni den nya sidan.

Hur sammanfattar Henke och Christian det hela? Nostalgi? Sorg? Lättnad? Glädje? Kolla in här:

Fripps filmrevyer
Movies – Noir

Om Jojjenito
And all that is good is nasty

2 Responses to Tema: Decennier – Sammanfattning

  1. Henke skriver:

    Tack för ett kul samarbete, herr vicesheriff. Det var jätteroligt att ha med dig på de gemensamma filmerna! Som jag skrev inne hos Christian blev urvalet lite konstigt ibland då det ofta var svårt att hitta filmer som inte någon av oss redan sett eller la in veto emot. Hoppas ändå att du hade utbyte av dem. Jag vet sedan tidigare att du gillade att bara få några titlar presenterade som du skulle se, filmer som du ibland inte ens hade tänkt se själv.

    Kul projekt och trevliga decennierbröder. Detta var en bra grej!🙂

    • Jojjenito skriver:

      Ja, jag gillar att bara få en film slängd på mig som jag egentligen inte vet nånting om eller är speciellt sugen på att se. Det öppnar liksom upp min filmvärld och så händer det då och då att det visar sig vara ett guldkorn (eller inte… *host*Where the Buffalo Roam*host*).

Kommentera

