Her (2013)

HerHär har vi ytterligare en hajpad film som jag gillade men inte älskade. Musiken gjorde mig orolig redan från början. Det strömmar quirkiness ur högtalarna. Under förtexterna skrivs allt med liten förstabokstav. Filmens färger är pastellfärger. Quirky. Joaquin Phoenix mustasch är quirky. Jag får helt enkelt en överdos av quirk. Jag störde mig på att folk satt på kontoret och pratade rätt ut i luften. Jag skulle bli tokig om det funkade så där jag jobbar. Ibland funkar det i och för sig just så där jag jobbar (gahaha). Nu är Her ändå inte en dålig film på något sätt. Nej, den är snygg, tankeväckande och alla inblandade skådisar gör bra insatser. Intressant att det var Samantha Morton som gjorde OS-rösten från början men att det blev Scarlett i slutprodukten.

betyg_helbetyg_helbetyg_helbetyg_helbetyg_helsep

Om Jojjenito
And all that is good is nasty

8 Responses to Her (2013)

  1. Movies - Noir skriver:

    Denna var en av mina favoriter från 2013. Köpte allt du inte gillade med den. En given fyra och jag ser fram emot att se om den någon gång i framtiden.

    • Jojjenito skriver:

      Ja, nästan topp-3 dessutom ser jag. Nä, ibland funkar det bara inte. Jag var säker på att jag skulle gilla den, kanske för säker.😉

      • Movies - Noir skriver:

        Aj då, ja det är inte bra att sitta och förvänta sig något riktigt bra. Jag vet själv den där känslan av att man istället sitter och stör sig på saker man annars kanske hade uppskattat om man sett den utan att veta något på förhand.

  2. Sofia skriver:

    Hmm, har inte sett den ännu men fruktar likt dig en överdos av quirk…

  3. Cecilia Burman skriver:

    Såg Her två gånger förra året och tyckte nästan bättre om den andra gången (Betyg 4/5). Inte för quirky för min smak. Andra gången slog det mig hur melankolisk den är. Bra manus, bra skådespeleri, SNYGG. Se om den vetja, då kommer allt quirky kännas normaliserat och du kan koncentrera dig på kärnan😉

    • Jojjenito skriver:

      Kanske ser om den nån gång, men först ska jag se alla filmer som missat från 2014 innan jag gör min topplista för året. Och så ska jag se om Enemy och Under the Skin också. Kommer nog dröja innan jag kommer till Her.😉

Kommentera

