The Broken Circle Breakdown (2012)

The Broken Circle BreakdownEn belgisk film som hyllats för sin skildring av ett par i kris, för sin bluegrass-musik, för att det skulle vara en gråtfest. Själv blev jag av någon anledning inte berörd. Jag kan nu inte låta bli att tänka på Eldflugornas grav. Där blev jag oerhört berörd. Spelar det in att det är animerat? Tänk Eldflugornas grav som vanlig spelfilm. Jag vet inte om jag hade kunnat ta den till mig på samma sätt då. I The Broken Circle Breakdown är misären för påtaglig. Jag duckar. Paret ältar och anklagar varandra men är det en bra film? Leder misären till något i slutändan? Tyvärr inte för mig. Jag störde mig istället på att ett barns hår såg fel och konstruerat ut, som för att skapa medkänsla på ett billigt sätt. Det jag gillar med filmen är musiken. Här fick jag Jills veranda-vibbar. Bra.

betyg_helbetyg_helbetyg_helbetyg_helbetyg_helsep

Om Jojjenito
And all that is good is nasty

4 Responses to The Broken Circle Breakdown (2012)

  1. Henke skriver:

    Tack för ett ärligt betyg och med det varningen. Detta är en film som undflytt mig trots flera chanser. Var aldrig sugen på den och din bekännelse stärker mig i tron på att jag gjort rätt val.

  2. Movies - Noir skriver:

    Var nära att se denna inför Oscarsgalan, men sköt det åt sidan. Hade den vunnit hade jag sett den, men då den inte gjorde det kände jag att det lika gärna kunde vara🙂

Kommentera

