Inför Stockholm Filmfestival 2014

sff_logoPå onsdag drar årets Stockholm Filmfestival igång och det ska som vanligt bli trevligt att mysa med festivalfilmer i novembermörkret. Jag laddar litet redan nu genom en uppdaterad header från en av de filmer jag ska se. ”Who let the dogs out!?” Woof woof!”.

Nedan ser ni en lista på alla de filmerna jag har tänkt se under festivalen. Recensioner kommer upp på bloggen allteftersom men jag kommer även att twittra ut korta omdömen direkt efter visningarna på Twitter (och där gäller taggen #SFF14 och ingen annan).

Det jag är litet besviken över är att jag inte kommer att se så många filmer ur sektionerna Asian Images (ASI) och Twilight Zone (TZ). Det stör mig att festivalen ständigt placerar dessa filmer (gäller främst Twilight Zone) i de minsta salongerna och på ganska eländiga tider, speciellt om man jobbar om dagarna och behöver komma upp på morgonen. American Independent (AI) i all ära men jag vill se annat också!

A Girl at my Door (CO)
Northern Soul (OZ)
Kumiko, the Treasure Hunter (AI)
Nightcrawler (CO)
White God (S) ”voff voff”
Reality (TZ)
Whiplash (CO)
When Animals Dream (TZ)
The Disappearance of Eleanor Rigby (AI)
Dear White People (AI)
Wild (SP)

AI = American Independents
ASI = Asian Images
TZ = Twilight Zone
OZ = Open Zone
CO = Competition
S = Årets Spotlight som är HOPP
SP = Special Presentations

Om Jojjenito
And all that is good is nasty

8 Responses to Inför Stockholm Filmfestival 2014

  1. Henke skriver:

    Galen film det där, White god.

    Men kul att den är här nu. Vi ska se en hel del filmer ihopa också. Najs. Bra också att köra ett inför-inlägg. Får se om jag hinner få upp ett liknande under dagen.

    • Jojjenito skriver:

      Jaha, har du sett den redan?😉 White God alltså.

      Ja, det blir en del filmer ihop. Kul!🙂 Jag väntade ju att sätta samman mitt schema ett tag och valde då ut några filmer från ditt schema. Bra att ha sällskap eftersom det gör att man inte lockas banga nån kväll efter jobbet om man känner sig seg.

      Var iofs inte mycket till inlägg. I princip bara en lista på filmerna jag ska se.😉

  2. Carl skriver:

    Det där med att jobba under festivalen är ju inte att rekommendera. Koreansk matiné på Victoria är halva nöjet, och dessutom ett nöje som man absolut inte kan åtnjuta resten av året.

Kommentera

