Timeline (2003)

TimelineTimeline var en av de första filmerna jag såg på Netflix. Just nu, i efterhand, så kanske jag minns den mest för att Paul Walker spelade huvudrollen. Fast & Furious-Walker gick ju ur tiden för ett tag sen i en bilolycka (ödets ironi). Timeline är en b-film, som bygger på en roman av Michael Crichton, med ett ganska roligt upplägg. Tidsresor och onda, mystiska forskningsföretag är ju aldrig fel. Walker spelar sonen till en arkeolog (Billy Connolly) och efter att pappan hamnat i medeltida Frankrike tvingas sonen tillsammans med sina vänner (däribland Gerard Butler) jaga efter för att föra honom tillbaka. Helt ok skulle jag säga.

betyg_hel betyg_hel betyg_hel betyg_tom betyg_tom

Om Jojjenito
And all that is good is nasty

10 Responses to Timeline (2003)

  1. Sofia skriver:

    Mja, mjnä, varken bok eller film är någon större hit kan jag tycka. Det blir lite för fånigt och då är jag generellt ändå rätt förlåtande mot Mr Chrichton.

  2. filmitch skriver:

    Hade läst boken innan och då kändes filmen ganska överflödig men en underhållande bagatell och jag är MYCKET förlåtande mot Chrichton.

Kommentera

