Aningaaq (2013)

AningaaqKvällen innan jag drog iväg till Alperna för den årliga skidveckan såg jag Alfonso Cuaróns Gravity för tredje gången, den här gången via Headweb. Efter de två utomjordiska bioupplevelserna trodde jag inte en titt hemma i soffan på mitt ganska blygsamma hemmabiosystem skulle ge samma tyngdlösa känsla. Överraskande nog blev jag lika indragen. Sju minuter korta Aningaaq fanns att tillgå gratis på YouTube för lite mer. Alfonsos son Jonás Cuarón (medförfattare till Gravity) stod som regissör. Kortisen knyter samman en nyckelscen i Gravity med händelser på jorden där pappan i en inuitfamilj får kontakt med Ryan där hon sitter i sin rymdkapsel redo att dö. Jag kan inte låta bli att dela ut en trea.

betyg_hel betyg_hel betyg_hel betyg_tom betyg_tom

Om Jojjenito
And all that is good is nasty

Kommentera

