Conspiracy Theory (1997)

MelNär Netflix gjorde sitt intåg i Sverige var det en väldigt hajp. Jag tyckte det var lite konstigt. Det hade ju funnits andra svenska filmtjänster på nätet tidigare. Men Netflix är väl trots allt störst och en skillnad var att det var en prenumerationstjänst där du inte betalade för varje film. Den första film jag såg på Netflix blev Conspiracy Theory och det blev väl ingen höjdare. Mel Gibson spelar över nåt enormt och historien är fånig. Det ska vara både en komedi och en konspirationsfilm och det funkar inte. Jag gillar konspirationsfilmer men då måste det vara på allvar. Det här känns som en b-film från 80-talet trots att den är den är från 1997.

betyg_hel betyg_hel betyg_tom betyg_tom betyg_tom

Om Jojjenito
And all that is good is nasty

2 Responses to Conspiracy Theory (1997)

  1. Sofia skriver:

    Håller med om 80-talsstämningen men eftersom jag är löjligt fascinerad av konspirationsteorier kunde jag ändå inte låta bli att gilla den här.

  2. Henke skriver:

    Ojdå, det var ju negativt. Undrar jag hur jag själv hade reagerat på denna om den sågs nu. Jag kommer ihåg den som en mycket underhållande konspirationsfilm från när det begav sig på 90-talet. Den var så bra att jag gärna skulle se om den känns det som…

Kommentera

