Looper (2012)

LooperEfter att jag såg Looper så väntade jag ut eftertexterna medan alla andra stressade ut (som vanligt). Efter ett tag märkte jag att även två andra var kvar i salongen. De satt några rader bakom mig och jag hörde hur de diskuterade filmen och hur den hängde ihop. Hängde den överhuvudtaget ihop? När eftertexterna var slut dröjde jag mig kvar i lobbyn och väntade tills de två kom ut och frågade om de kunde svara på några frågor jag hade om filmen. ”Varför återvände Bruce två gånger?”. Vi hade en trevlig diskussion en liten stund, men vi kände att vi saknade sugrören… För mig är nog Looper Rian Johnsons bästa film hittills.

betyg_hel betyg_hel betyg_hel betyg_halv betyg_tom

Om Jojjenito
And all that is good is nasty

4 Responses to Looper (2012)

  1. Movies - Noir skriver:

    Jag tyckte också den var helt ok, ja lite mer än så. Något saknades kanske, men den har tillräckligt för att hålla mig intresserad.

    Looper fick samma betyg av mig.

    • Jojjenito skriver:

      Vad var det som saknades undrar jag? Jag ställer frågan även till mig, men jag kan inte riktigt svara. Kanske får jag svaret hos dig.

  2. filmitch skriver:

    Filmen planade ut mot slutet och istället för att bli mer spännande blev den lite trist. Kanske en förklaring?
    http://filmitch.wordpress.com/2012/10/06/looper-2012-usa/

Kommentera

