The Last Boy Scout (1991)

The Last Boy Scout

Kläderna. Hatten.

Varför såg jag den här filmen? Hmm, jag vet faktiskt inte riktigt. Jag tror jag var sugen på nåt lättsamt och det här var när Voddler faktiskt fungerade för mig och där fanns den plötsligt. Det jag hade hört om filmen bådade inte gott men jag blev positivt överraskad. The Last Boy Scout är en klassisk buddyfilm där Bruce Willis och Damon Wayans spelar det omaka paret. En ung Halle Berry är med i början men *host*försvinner*host* ur handlingen. Jag kan tänka mig att det här är en film i Joels hjulhus? Tidigt 90-tal, actionkomedi, Tony Scott, Brucan, cheesy. Och jag gillade den alltså. Fast märkligt titel. Den siste scouten? Brucan i Nicolas Cage-frisyr?

betyg_hel betyg_hel betyg_hel betyg_halv betyg_tom

Om Jojjenito
And all that is good is nasty

6 Responses to The Last Boy Scout (1991)

  1. Henke skriver:

    Kommer ihåg att jag var besviken på den när den kom ut då den var för flamsig. Om jag skulle se om den skulle kanske komediinslaget var det bästa?

  2. filmitch skriver:

    Lite larvig mot slutet men annars en bra actionkomedi, älskar otrohetsscenen och Willis kommentar.

    • Jojjenito skriver:

      Aha, otrohetsscenen… jag minns inte vad han sa men nu när du nämner den så minns jag att det var nåt klockren. Cheesy fun, som man brukar säga på andra sidan Atlanten.

  3. Steffo skriver:

    Åh den här rackarn gillade jag skarpt! Å att Brucan är stencool i nästan varje scen.🙂

Kommentera

