Enchanted (2007)

EnchantedApropå Joel, som jag nämnde i min lilla text om The Last Boy Scout, så råkar jag veta att Enchanted är en personlig favorit hos herr Burman. Nu kanske en bitterljuv sådan? Hur som helst, Amy Adams är ljuvlig som, först animerad, sedan livs levande, sagoprinsessa som hamnar i cyniska New York där hon möter en (cynisk!) skiljsmässoadvokat spelad av ingen mindre än Hugh Jackman… nej, förresten det är ju look-aliken Patrick Dempsey. Toffelskådisen James Marsden är perfekt som töntig prins. Jag gillar filmen men hade kanske gillat den än mer om jag varit mer insatt i Disneys filmer om prinsessor än jag är. Att det är en musikal kanske sänker betyget liiiite.

betyg_hel betyg_hel betyg_hel betyg_tom betyg_tom

Om Jojjenito
And all that is good is nasty

6 Responses to Enchanted (2007)

  1. Pladd skriver:

    Jag gillar Amy Adams och hon är egentligen en anledning nog att se en film – men musikal? Och fantasy? Nja. Inte ens hon kan få mig att bli intresserad av det.

    • Jojjenito skriver:

      Jag skulle inte avfärda den om jag var du. Den är supercharmig och har en hel del roliga parodiinslag. Jag glömde skriva det i den korta texten. Den driver en hel del med sagogenren. Gillar du The Princess Bride? Lite samma stil skulle jag säga.

  2. Plox skriver:

    Lite samma här – allt pekar på att jag kommer att avsky den. Men samtidigt vill jag se den pga av Adams. Att det är Burmans favorit ger dessutom det hela lite extra krydda. Så japp – kommer att ses.

Kommentera

