Ny avatar och nytt betygssystem

betyg_hopp_storfunkensteinStockholm Filmfestival har precis avslutats så det känns som ett perfekt läge att ändra en del saker på bloggen. Förutom att jag återgår till min Gravity-header så blir det inga stora förändringar men se det som en liten omstart.

Jag har bytt min avatar till en bild på mig själv! Vad det var för avatar jag hade tidigare kanske inte så många vet men jag hoppas så småningom kunna köra igång ett tema, som faktiskt inte är filmrelaterat, som sprider lite ljus över det. Min nya avatar är alltså en bild på mig när jag en sommar i Dalarna ger mig på lite strandparkour.

Den andra nyheten är att det blir ett nytt betygssystem. Eller nytt och nytt. Egentligen är det inte så mycket nytt. Det är samma skala (1-5) som tidigare. Skillnaden är att jag nu är så egocentrerad att det är jag själv som blir betygssymbol. Hur många parkourglädjeskutt jag tar blir ett mått på hur bra filmen är helt enkelt. Siffrorna är alltså borta. Plus och minus är borta. Däremot kan jag dela ut halva betyg om jag tycker det passar. Högsta betyget är fem glädjeskutt, det är det inget snack om, men vad är det lägsta betyget? Inget hopp alls eller ett halvt hopp? Hmm, jag får fundera på det. Tills vidare kör jag på ett halvt hopp som det lägsta.

betyg_halv
Genomusel. Betyg 1. Nostalghia.

betyg_hel
Usel. Betyg 1. La Passion de Jeanne d’Arc.

betyg_hel betyg_halv
Dålig. Betyg 1. After Earth.

betyg_hel betyg_hel
Nja. Betyg 2. La grande illusion.

betyg_hel betyg_hel betyg_halv
Hyfsad. Betyg 2. Snabba Cash – Livet deluxe.

betyg_hel betyg_hel betyg_hel
Bra. Betyg 3. Man of Steel.

betyg_hel betyg_hel betyg_hel betyg_halv
Bra bra. Betyg 3. Fast Five.

betyg_hel betyg_hel betyg_hel betyg_hel
Mycket bra. Betyg 4. World War Z.

betyg_hel betyg_hel betyg_hel betyg_hel betyg_halv
Strålande. Betyg 4. Gå och se.

betyg_hel betyg_hel betyg_hel betyg_hel betyg_hel
Världsklass. Betyg 5. The Straight Story.

Om Jojjenito
And all that is good is nasty

6 Responses to Ny avatar och nytt betygssystem

  1. Henke skriver:

    Härliga tider, nyheter på bloggen. Glädjeskutt!

    Och nytt betygssystem! Advanced rating. 5-gradig skala med 10 grader. Skutt!

    Kör hårt.

  2. filmitch skriver:

    Skutt och glatt🙂 Trevligt!

  3. Jojjenito skriver:

    Haha, tackar! Lille skutt.🙂

    @Henke: Dubbla skalor, härligt. Inget gnäll om La Passion de Jeanne d’Arc som exempel på en etta, tack för det.😉

  4. Sofia skriver:

    Är det en ny chef på plats? Det brukar föranleda förändringar vare sig de behövs eller inte?😉

Kommentera

