Jojjenito bloggar officiellt om Stockholm Filmfestival

festivalbloggareSnart är det dags för höstens höjdpunkt: Stockholm Filmfestival. Den går av stapeln 6-17 november, precis när det är som allra mysigast att glida runt i höstmörkret mellan biograferna och se på film, massor av film. En nyhet med årets festival är att man bestämt sig för att satsa på ett bloggteam. Festivalen har utsett åtta olika filmbloggare som ska agera officiella bloggare och täcka festivalen på sitt sätt…

…och Jojjenito är en av dessa åtta!🙂

Här hittar ni festivalens sida om bloggteamet och nedan listar jag de andra sju bloggarna. Notera att det allt som allt är tre Filmspanare* i teamet, yay!🙂

Onyanserat
Filmbloggen 9%
iaburman
Fiffis Filmtajm*
David Sundgren
Ninelin
Except Fear*

Om Jojjenito
And all that is good is nasty

12 Responses to Jojjenito bloggar officiellt om Stockholm Filmfestival

  1. Fiffi skriver:

    Det ska bli intressant det här. Ännu en filmisk erfarenhet på nåt vis.🙂

    • Jojjenito skriver:

      Jag tror inte det blir en så stor skillnad för mig. Jag hade ju skrivit om festivalen som vanligt i vilket fall som helst, men visst, det är ju lite speciellt att vara utsett till officiell bloggare.🙂

  2. Tinuviel skriver:

    Hej du! Vet inte om jag såg dej idag på visningen, men hej i alla fall. Och vill bara tillägga att jag är också en gammal Filmtipsare🙂 Går under namnet Tinuviel. Ses i vimlet! Allt gott // iaburman

    • Jojjenito skriver:

      Hejsan! Ja, jag hoppade faktiskt över själva filmen igår, var inte i form för sånt tunggung så tidigt i veckan.😉 Aha, Filmtipset. Jag använder faktiskt det fortfarande. Heter Juanito där. Ser att du inte är så aktiv där längre.

      Hur var filmen igår?🙂

      • Nä, jag vet, men jag är kvar där av nostalgiska skäl och de mejlar med ibland och undrar var jag ”tagit vägen” he he… Prisoners var… hrm… jobbig. Men bra tror jag. Har inte riktigt smält den än och vet inte om jag kommer skriva om den. Klassisk amerikansk thriller, en riktig nagelbitare, och jag gillade Hugh Jackman och Jake Gyllenhaals skådespelarinsatser, även om deras roller var väldigt ”manliga”. Hade varit intressant om Jakes roll (polisutredare) hade varit kvinna, hade kunnat bli mer dynamiskt. Sånt jag tänker på.

        • Jojjenito skriver:

          Jag använder fortfarande Filmtipset för statistikens skull, för att enkelt kunna söka på vilka filmer jag har sett, vad jag tycker om olika regissörer osv. Haha, kul att de mailar, påminner om Facebook för min del…

          Mmm, jag kommer att se Prisoners så småningom. Jag tror jag kommer att gilla den även om den är tung. Gillade Villeneuves Incendies och Polytechnique (tunga de med).

  3. filmitch skriver:

    Gratulerar🙂

Kommentera

