Internationella kvinnodagen firas med ett klipp ur Flicka och hyacinter

KvinnaEfter att jag till slut i somras fick tag på och såg Hasse Ekmans Flicka och hyacinter så letade jag på YouTube efter några klipp att länka till från min recension. Det fanns bara ett ynka klipp och det var inte från nån av mina favoritscener. Så nu har jag efter devisen själv är bäste dräng laddat upp en scen som jag gillade, en scen med Anders Ek och den ljuvliga Eva Henning. Och detta blir mitt lilla bidrag till firandet av den internationella kvinnodagen.

Om Jojjenito
And all that is good is nasty

3 Responses to Internationella kvinnodagen firas med ett klipp ur Flicka och hyacinter

  1. Fint! I min pedantiska perfektionism stör jag mig ofta på att scenstycken från mina favoritfilmer inte finns på Youtube när jag vill det, eller att de finns där men klippta med helt fel timin för när scenen börjar och slutar.🙂 Så har övervägt att göra någon liknande insats som du just gjort med Flickan med hyacinter, fast för andra bra filmer…

    Har själv skrivit lite om kvinnor på min blogg (haha) och hur de kan skildras på film, angående gårdagens internationella kvinnodag;
    http://exceptfear.wordpress.com/2013/03/09/kan-en-svag-kvinna-vara-en-stark-kvinnlig-filmkaraktar/

Kommentera

